29 Kasım 2009 Pazar

Yemek Şiirleri

Yemek Kültürü




Bayılıyorum bir yerlerde oturup

Yemek kültüründen bahsedenlere

Ve Fransa'dan Japonya'ya kadar

Mutfak mutfak gezinenlere



Hele birileri servis de yapıyor

Alkol rüzgârları da esiyorsa ortalıkta

Aman ne nefis oluyor hayat

Doyulmuyor yaşamanın tadına



Hayret bir şey diyorum

Tanrı kimilerine cömertlik etmiş

Tüm mutfakları içerecek kadar

Geniş mideler bahşetmiş



Siz ey peynir-ekmekçiler

Semtine uğramamışsınız yemek kültürünün

Daracık yaratılmış mideleriniz

Kaderinize küsün



İstanbul

Yılmaz Aybar





Yemek Tarifi



Son kullanma tarihi geçmemiş bir aşkın,

Hazırlanış tarifiydi yaşananlar,

Ne bir şiir de, ne de bir şarkı da

Ya da en yakın sinema tadılmazdı.

Oysa akşam yemeği de hazırdı ve

İki kişilik menüde bir sen yoktu

Bir sen



Akyazı - 08.06.2002

Sercan Sezgin





Son Yemek



Bir kez kalem kağıtla buluştu mu

Her şey kurgudur aslında.

Ne güzel söylemişti usta,

O yaz gecesi, kelebeklerin

Hiç ölmediği vadideki ağaçevde

"her şey kurmacadır

anlatmaya kalktığımızda"

peş demiştim pes doğrusu

peşimi bırakmadı dizeler

yazdım ve yayınladım inatla

vazgeçmem gerekirdi oysa,

son aile yemeğinde karar verilmişti:

mimar olmam, susmam

bundandır o resimdeki tedirginliğim,

masadan kalkmam ve hayat

tüm adilliğiyle karşımda durdu

yürüdüm yılmadan üstüne doğru.

Yıllar yıllar sonra bugün

Onuruma verilen yemekte herkes

Yemeğini yerken düşünüyorum da

Son yemekse bu

Kelebeklerin hiç ölmediği vadide,

Yemek istiyorum.



Alper Tunga İnce

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.